Powrót do strony głównej 

MXS/MXT BOOSTERY ALTERNATORA

Ogólna charakterystyka

Producenci pojazdów dostosowują alternatory do standardowych warunków pracy silnika. Przyjmują że samochody jeżdżą  z reguły ze średnimi obrotami silnika co zapewnia im dostateczną ilość energii do zasilenia standardowych urządzeń elektrycznych. Chwilowo zaś przy niskich obrotach silnika i zwiększonym zapotrzebowaniu na energię elektryczną jest ona dostarczana z akumulatora. Aby nie podnosić ceny samochodu wszystko jest dopasowywane do standardowych warunków jazdy, co jest nie wystarczające dla ekstremalnych użytkowników. Coraz więcej różnych pojazdów potrzebuje zwiększonego ładowania prądem przy niskich obrotach silnika. Są to szczególnie:

  • pojazdy policyjne ( w trakcie patrolowania bądź zabezpieczając miejsce wypadku silnik pracuje na wolnych obr. potrzebują zwiększonego zasilania do lamp sygnalizacyjnych ,radiostacji)

  • pojazdy specjalne częste wyłączenie i rozruch silnika oraz jazda w ruchu miejskim nie zapewnia dostatecznego doładowania akumulatora

  • pojazdy terenowe. W trakcie jazdy terenowej silnik pracuje na niskich obrotach oraz używane jest pełne oświetlenie ( dodatkowe lampy halogenowe) . Szczególnie duże obciążenie zasilania pojazdu jest w trakcie użycia wyciągarek linowych, które potrafią pobrać tak duży prąd że przy standardowym alternatorze i akumulatorze może to doprowadzić do takiego spadku napięcia że aż zgaśnie silnik.

  • audio tuning - samochody z zainstalowanym wysokiej mocy sprzętem audio potrzebują zwiększonego źródła prądu. A kto słucha muzyki z wyjącym silnikiem.

 


Co robi Booster 

Boster MXS dostarcza lepszą i czystszą moc z tego samego alternatora, wykorzystując rezerwy tkwiące w alternatorze. W nie do końca przetworzonej energii mechanicznej na elektryczną która jest zawsze dostępna. Szczególnie przy niskich obrotach alternatorach. Energia ta jest dostępna ale nie jest transferowana do akumulatora. Jest to spowodowane tym że standardowe regulatory napięcia są bardzo uproszczone. Aby były tanie w masowej produkcji.  

Jak jest różnica między MXS a MXT

MXS - MaxAmpStandard ( 40% więcej energii)
jest boosterem który można użyć do każdego alternatora który ma regulację napięcia na plusowym przewodzie. W przypadku alternatorów z zewnętrznym regulatorem napięcia doświadczony amator sam poradzi sobie z montażem. W przypadku alternatorów z regulacją typu-N (większość japońskich i z  wewnętrzną regulacją wymaga przerobienia na regulację zewnętrzną). montaż powinna przeprowadzić osoba dobrze znająca budowę alternatora. (trzeba wyprowadzić odpowiednie połączenia na zewnątrz obudowy)
MXT-MaxAmpTurbo ( 100% więcej energii) jest to regulator który wymaga specjalnej przebudowy alternatora. Wymagana jest zmiana uzwojeń na uzwojenia zoptymalizowane do ciężkich warunków pracy, wzmocniony mostek prostowniczy oraz czujnik temperatury. MXT potrafi być tak wydajny że niezbędne okazało się zainstalowanie czujnika temperatury alternatora aby go nie przegrzać i nie spalić. W krytycznej sytuacji kiedy alternator jest zbyt nagrzany MXT jest ograniczony do pracy jak MXS. Obydwa typy boosterów MXT/MXS mają  kompensację temperatury zewnętrznej. Do MXT konieczne jest zastosowanie specjalnych wysokowydajnych alternatorów Unipower.

Dlaczego booster?

Zwiększanie mocy dostępnej przez instalację większych typowych alternatorów często nie rozwiązuje problemu. Przy niskich obrotach są one tak samo mało skuteczne. Montując dużo większy alternator prawie nic nie poprawiacie w krytycznym zakresie pracy. Zaś przy wyższych obrotach wasze dotychczasowe alternatory były wystarczające  Większe alternatory dają większą moc, ale przy co najmniej średnich obrotach silnika Co w przypadkach wyżej opisanych (potrzeba silnego źródła prądu na wolnych obrotach silnika) nie wiele pomaga. Przez zastosowanie boosterów MXS możecie w szybki sposób poprawić bilans energetyczny w swoim pojeździe. Jeśli to nie jest wystarczające, mamy do dyspozycji MXT z alternatorami Unipower. 


Unipower Polska Boruta Motors Wyszogród ul.Rębowska 66 tel+48/24/2311006
email: unipower@unipower.pl