Producenci pojazdów dostosowują
alternatory do standardowych warunków pracy silnika. Przyjmują że
samochody jeżdżą z reguły ze średnimi obrotami silnika co
zapewnia im dostateczną ilość energii do zasilenia standardowych
urządzeń elektrycznych. Chwilowo zaś przy niskich obrotach
silnika i zwiększonym zapotrzebowaniu na energię elektryczną jest
ona dostarczana z akumulatora. Aby nie podnosić ceny samochodu
wszystko jest dopasowywane do standardowych warunków jazdy, co jest
nie wystarczające dla ekstremalnych użytkowników. Coraz więcej różnych
pojazdów potrzebuje zwiększonego ładowania prądem przy niskich
obrotach silnika. Są to szczególnie:
-
pojazdy policyjne ( w
trakcie patrolowania bądź zabezpieczając miejsce wypadku
silnik pracuje na wolnych obr. potrzebują zwiększonego
zasilania do lamp sygnalizacyjnych ,radiostacji)
-
pojazdy specjalne częste wyłączenie
i rozruch silnika oraz jazda w ruchu miejskim nie zapewnia
dostatecznego doładowania akumulatora
-
pojazdy terenowe. W trakcie
jazdy terenowej silnik pracuje na niskich obrotach oraz używane
jest pełne oświetlenie ( dodatkowe lampy halogenowe) . Szczególnie
duże obciążenie zasilania pojazdu jest w trakcie użycia wyciągarek
linowych, które potrafią pobrać tak duży prąd że przy
standardowym alternatorze i akumulatorze może to doprowadzić
do takiego spadku napięcia że aż zgaśnie silnik.
-
audio tuning - samochody z
zainstalowanym wysokiej mocy sprzętem audio potrzebują zwiększonego
źródła prądu. A kto słucha muzyki z wyjącym silnikiem.
|